Τρίτη 21 Σεπτεμβρίου 2010

PREVIEW - Need for Speed: Hot Pursuit

Welcome to Seacrest County
 
Κάνοντας έναν απολογισμό των ωρών που αφιερώσαμε στους διάφορους τίτλους που είχαμε την τύχη να δοκιμάσουμε στη φετινή gamescom, διαπιστώσαμε πως μαζί με το Dead Space 2 , συνοδευόμενο από μία συνέντευξη με τον “δικό” μας, Steve Papoutsis-, το Need For Speed Hot Pursuit μονοπώλησε ένα υπολογίσιμο κομμάτι του χρόνου παρουσίας μας στον εκθεσιακό χώρο του Koelnmesse. Από τη συνέντευξη Τύπου της ΕΑ στις 17 Αυγούστου, μία ημέρα πριν το επίσημο άνοιγμα των θυρών της έκθεσης, όπου ενημερωθήκαμε για τις τελευταίες εξελίξεις καθώς και τα extras της Limited Edition του παιχνιδιού, μέχρι την πρώτη ημέρα στο showfloor, όπου ένας ειδικά διαμορφωμένος χώρος περίμενε τους επίδοξους οδηγούς, με ένστολες παρουσίες να ολοκληρώνουν το πακέτο.
Ακόμα και την επόμενη ημέρα, στον VIP χώρο της Electronic Arts, όπου μόνο οι κάτοχοι του κατάλληλου πάσου είχαν πρόσβαση, βρήκαμε τον εαυτό μας έξω από το δωμάτιο που στην πόρτα ανέγραφε "Hot Pursuit," όλως τυχαίως τοποθετημένο απέναντι από το αντίστοιχο του Dead Space 2. Περιττό, λοιπόν, να αναφέρουμε πως γίναμε κολλητοί με τις κοπέλες της EA, υπεύθυνες για τα ραντεβού και την άδεια εισόδου σε κάθε δωμάτιο.
Ώρα λοιπόν να σας μεταφέρουμε τον πλήρη όγκο πληροφοριών που συγκεντρώσαμε σε όλες αυτές τις επαφές μας με τον τίτλο της Criterion, δημιουργού των ιστορικών Burnout και υπεύθυνη για την αναβίωση της ιστορικής αυτής υπο-σειράς του Need For Speed σύμπαντος. Όλοι οι άνθρωποι της Criterion, από τον Executive Producer μέχρι και τους designers που βοηθούσαν στις διάφορες παρουσιάσεις, δεν μπορούσαν να τονίσουν περισσότερο την επίδραση που είχε πάνω τους το πρώτο Need For Speed, πίσω στις 3DO εποχές. Την αίσθηση της ταχύτητας που μέχρι τότε κανένα άλλο παιχνίδι δεν ήταν σε θέση να μεταδώσει στον παίκτη, και τα γεμάτα ένταση, ανελέητα κυνηγητά με τις αστυνομικές δυνάμεις καταδίωξης.
Μπορείτε να φανταστείτε λοιπόν την εκτίμηση που τρέφουν τα άτομα αυτά για μία από τις ιστορικότερες σειρές στη πολύχρονη πορεία της EA, καθώς και το πόσο προβληματίστηκαν, όταν είδαν το franchise να παρεκκλίνει από τις ρίζες του, χάνοντας την ταυτότητα του.
Κάπως έτσι γεννήθηκε το νέο Hot Pursuit. Αναβίωση, επιστροφή στις ρίζες, πίσω σε όλα όσα έκαναν το ακρώνυμο NFS αναγνωρίσιμο όσο λίγα, και λατρεμένο από εκατοντάδες χιλιάδες παίκτες ανά την υφήλιο. Το κίνητρο αυτό έγινε φανερό από την Ε3 ακόμα, όπου και ο τίτλος αποκαλύφθηκε επίσημα στο κοινό. Μα δεν έχουμε να κάνουμε απλά με ένα “blast from the past”, ένα φόρο τιμής. Η πολύχρονη εμπειρία των ανθρώπων στην Criterion, οδήγησε σε ένα παράδοξο μείγμα του διαχρονικού με το εντελώς φρέσκο, των κλασσικών features που αγαπήσαμε, με νέες, επαναστατικές για το είδος προσθήκες, όπως το Autolog.
Αν και δεν είναι κάτι που δεν έχουμε ξαναδεί, η υλοποίησή του είναι αυτή που το κάνει να φαντάζει εντελώς νεωτεριστικό. Όπως και στο πρόσφατο blur, το Autolog είναι υπεύθυνο για τη δικτύωση του παιχνιδιού με τον έξω κόσμο, με όλους τους φίλους μας που επίσης παίζουν το παιχνίδι, και την αλληλεπίδραση μεταξύ των δύο πλευρών.
Ενημερώσεις, νέα, προτάσεις, προσωπικά και δημόσια μηνύματα, συνεχώς ανανεώσιμα leaderboards, προκλήσεις, πλήρης συνεργασία με κοινωνικά δίκτυα όπως το Twitter και το Facebook, είναι μόνο μερικά από τα χαρακτηριστικά του Autolog. Ανά πάσα στιγμή, πάντα υπό την προϋπόθεση ότι είμαστε συνδεδεμένοι στο internet, το συγκεκριμένο εργαλείο θα δουλεύει στο background, κρατώντας στοιχεία για τις επιδόσεις μας, τους χρόνους μας, και τα κατορθώματά μας, ενημερώνοντας τους φίλους μας, καθώς και το αντιστρόφως ανάλογο.
Ας δώσουμε ένα παράδειγμα του πως λειτουργεί το σύστημα. Κατά μία καταδίωξη, εγώ, ως καταδιωκόμενος, καταφέρνω να τερματίσω δίχως γρατσουνιά στην επιβλητική Alfa Romeo C8 Competizione μου, και μάλιστα με έναν εντυπωσιακό χρόνο. Πατώντας Pause, είμαι σε θέση να πάρω ένα screenshot του γεγονότος αυτού, και να το ανεβάσω απευθείας στο Facebook ως τύπος που επιζητεί προσοχή και αναγνώριση. Το ίδιο εύκολα, μπορώ να χρησιμοποιήσω το log που περιέχει τον φαινομενικά άπιαστο χρόνο μου, για να προκαλέσω έναν εκ των φίλων μου, ταυτόχρονα τρίβοντας τις θεϊκές οδηγικές μου ικανότητες στα μούτρα... ας πούμε του Kallifa-san, πάντα συνοδευόμενο από ένα προσωπικό μήνυμα, του στυλ “Για να σε δω να ξεπερνάς αυτό, boss. :P ”.
Τι κρύβει όμως το Hot Pursuit κάτω από το καπό; Η νέα μηχανή που τροφοδοτεί το παιχνίδι μας άφησε πολύ καλές εντυπώσεις, κυρίως λόγω των εντυπωσιακών υφών και του δυναμικού φωτισμού. Όλα αυτά πριν μπούμε στη “behind-closed doors” παρουσίαση στο VIP area, όπου ομολογούμε ότι πολλά σαγόνια ανθρώπων του Τύπου χτύπησαν το πάτωμα.
Για πρώτη φορά είχαμε την ευκαιρία να δούμε τα effects καιρού που θα παρουσιάζει το παιχνίδι, αλλά και την αλλαγή από νύχτα σε ξημέρωμα και εν τέλει σε μέρα, κατά τη διάρκεια ενός αγώνα. Για κάθε καιρική συνθήκη η Criterion έχει δημιουργήσει κι ένα διαφορετικό μοντέλο χειρισμού, αναγκάζοντας έτσι τον παίκτη να προσαρμόζει την οδηγική του συμπεριφορά και τακτική, ανάλογα με την κατάσταση της ασφάλτου. Ενώ ακούγεται απλό και εφικτό, το να ωθείς το Nissan GT-R SpecV σου στα 276klm/h εν τη μέση της νυκτός, με τέσσερα περιπολικά στην ουρά σου, τρεις ανταγωνιστές να προπορεύονται, μία καταιγίδα να ξεσπά στα ουράνια, και ως κερασάκι στη τούρτα, ένα ελικόπτερο να σε τυφλώνει με τον προβολέα του επειδή δεν είχες ήδη αρκετά ερεθίσματα, δεν είναι κάτι το ιδιαίτερα εύκολο από προγραμματιστικής άποψης. Ειδικά όταν όλα αυτά λαμβάνουν μέρος με το συμπαγές όσο το μπετόν αρμέ frame rate να μένει καρφωμένο ψηλά.
Κάπου εδώ να αναφέρουμε ότι η έκταση του open-world περιβάλλοντος του νέου Hot Pursuit είναι τέσσερις φορές μεγαλύτερη από αυτή του Burnout Paradise, με τα σκηνικά να μεταβάλλονται συνεχώς. Παραλίες, ακρωτήρια, στενά δρομάκια σε υψόμετρο, πρόσφατα ασφαλτοστρωμένοι δρόμοι μέσα σε πυκνά δάση, ατέλειωτες λεωφόροι που κόβουν ερήμους στη μέση, η Seacrest County δείχνει να τα έχει όλα.

Για καλή μας τύχη, το τέλος της VIP παρουσίασης προέβλεπε έναν lan αγώνα μεταξύ έξι των παρευρισκομένων. Οι 47αρες Samsung άναψαν, τα Logitech Z5500 ενεργοποιήθηκαν, και με τα DualShock 3 ανά χείρας, ο κοσμοπολίτικος αγώνας μεταξύ ενός Έλληνα, ενός Σουηδού, δύο Γερμανών, ενός Ιταλού κι ενός Ολλανδού ξεκίνησε. Πέντε 911 GT3 RS εναντίον ενός GT-R SpecV (τι να τους κάνεις που αγαπάνε Γερμανία;), με την πάντα υπολογίσιμη δύναμη της Seacrest Police στο κατώφλι μας, και φυσικά, τη Pagani Zonda F του Σερίφη να αποφασίζει να λάβει μέρος στην καταδίωξη κάπου στα μέσα.


Ο ανταγωνισμός σκληρός, αλλά οι στροφές φαρδιές, δίνοντας το προβάδισμα στο αγαπητό όσο λίγα Nissan. Λίγο το ανελέητο oversteering, λίγο το γεγονός ότι δίπλα μας είχαμε έναν εκ των producers και μας ψιθύριζαν τα shotcuts (να 'ναι καλά ο άνθρωπος), την τσιμπήσαμε την πρώτη θέση. Το εξαίσιο ηχοσύστημα της Logitech μας βοήθησε να εντοπίσουμε και το θαυμάσιο και αληθοφανέστατο Sound Design, αφού ο ήχος του θηριώδους κινητήρα του Nissan μας, έδενε άψογα με τους 30 Seconds to Mars στο background, τις σειρήνες, τα τσιρίγματα των λάστιχων, και τις “ευγενικές παρακλήσεις” του πιλότου του ελικοπτέρου, που επειδή μας συμπάθησε, είπε να αδειάσει ό,τι είχε και δεν είχε πάνω μας.
Οδικά μπλόκα, καρφιά, πίεση πετώντας εκατοστά πάνω από τον ουρανό μας, το πλήρες πακέτο. Με ένα χιλιόμετρο να μας χωρίζει από τον τερματισμό, ενεργοποιήσαμε το Turbo System, αγγίζοντας τα 310klm/h (τελική ταχύτης του GT-R), και επιτυγχάνοντας ένα εντυπωσιακό photo finish, περνώντας σφήνα ανάμεσα από τέσσερις οχυρωμένες Porche Cayenne. Ακόμα μία μέρα στη Seacrest County. Υπομονή άλλες 84.

Previewer: Δημήτρης Μπάνος

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου